SERIA 6 i 7

Każdy ciągnik Landini odzwierciedla pasję i poświęcenie osób zaangażowanych w projektowanie, testowanie i produkcję tej doskonałej linii ciągników. Nowe Serie 6 i 7 - synonimy innowacyjności - zostały stworzone z zamiarem ponownego wprowadzenia na rynek historycznej 130-letniej marki Landini w sektorze mocy powyżej 140KM za sprawą nowoczesnych, funkcjonalnych i wygodnych ciągników, zdolnych pozytywnie zaskoczyć nawet najbardziej wymagających rolników, szukających maszyn, które z łatwością podołają najtrudniejszym zadaniom zarówno w pracach polowych jak i transportowych

 

SILNIK

 

Obie Serie wyposażone są w silniki FPT NEF CR TAA, posiadające swoje indywidualne cechy zarezerwowane dla każdej z grup osobno. Seria 6 wyposażona jest w samonośny silnik 4-cylindrowy (4,5l), podczas gdy Serię 7 napędza jednostka 6-cylindrowa osadzona na ramie (6,7l), skutecznie redukującej poziom hałasu i wibracji wewnątrz kabiny. Wszystkie silniki posiadają turbodoładowanie oraz układ wtrysku common rail i spełniają normy Tier 4 Interim dzięki zastosowaniu technologii SCR redukującej emisję spalin bez uszczerbku na osiągach ciągnika. Zoptymalizowany elektroniczny układ wtrysku oraz lepsza wydajność spalania, w połączeniu z systemem SCR pozwalają uzyskać niezrównaną moc z zapasem momentu na poziomie ponad 40% oraz wyróżniającą się oszczędność zużycia paliwa. System DUAL POWER przeznaczony do elektronicznej regulacji mocy silnika odpowiadającej zmieniającym się warunkom obciążenia. Podczas transportu oraz obsługi WOM, Dual Power automatycznie dostarcza dodatkowe 25KM mocy

 

KONSERWACJA

 

Konstruktorzy zadbali o łatwość konserwacji, stosując odchylaną maskę oraz w pełni otwierane chłodnice, zwalniane za pomocą dźwigni. Okresy przeglądowe silnika: co 500 mth.

 

KABINA - najwyższa klasa na rynku

 

Ekskluzywna 4-słupkowa kabina typu LOUNGE to zaawansowane technologicznie centrum dowodzenia, umożliwiające operatorowi pracę z maksymalną łatwością i komfortem. Zaprojektowana tak by zapewniać wygodne miejsce pracy. Staranne wykończenie kabiny, fabryczne radio z Bluetooth i odtwarzacz MP3, klimatyzowany schowek [Rys. A], system automatycznej klimatyzacji, komfortowy fotel i ergonomiczne przyrządy sterujące sprawiają, że praca staje się przyjemnością, a wnętrze kabiny stanowi przyjazne i wygodne środowisko, z którego nie będziesz chciał wysiąść. Szeroko otwierające się drzwi osadzone na zawiasach tylnych ułatwiają dostęp do środka. Panoramiczna szyba przednia gwarantuje pełną widoczność, zwiększoną dodatkowo przez zastosowanie otwieranego szyberdachu [Rys. B]. Fotel na dynamicznym zawieszeniu pneumatycznym z automatyczną regulacją wysokości, oscylujący wraz z podłokietnikiem wielofunkcyjnym obity jest Alcantarą (materiał wykonany z ultramikrowłókien, charakteryzujący się miękkością, odpornością na ścieranie, długą żywotnością i łatwością utrzymania). Praktyczne, składane siedzenie pasażera dodatkowo zwiększa funkcjonalność ciągnika [Rys. C]. Teleskopowa kierownica regulowana wraz z wyświetlaczem pozwala ustawić kolumnę kierowniczą w najbardziej dogodnej pozycji. Klimatyzacja automatyczna utrzymuje pożądaną temperaturę wewnątrz kabiny, niezależnie od warunków pogodowych panujących na zewnątrz. Aby dodatkowo zwiększyć komfort kierowcy, dostępna jest elektronicznie sterowana hydrauliczna amortyzacja kabiny. Stanowisko operatora zaprojektowane ergonomicznie, wyposażono w łatwe w obsłudze, logicznie rozmieszczone przyrządy sterujące. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom i zastosowaniu podłokietnika wielofunkcyjnego, wszystkie przyrządy dostępne są w zasięgu ręki.

 

PRZEKŁADNIA ZF

 

Mocne ciągniki, Serii 6 i 7 muszą być w stanie sprostać wszelkim zadaniom i warunkom polowym. Dlatego też inżynierowie Landini wspólnie z ZF, opracowali nową przekładnię „ROBOSHIFT” z elektrohydraulicznym rewersem z płynną modulacją czułości zmiany kierunku jazdy. Przekładnia obejmuje 24 biegi do przodu i do tyłu, podzielone na 6 zakresów z 4 półbiegami z możliwością automatycznej zmiany przełożeń. Skrzynię biegów można rozbudować o biegi pełzające pozwalające uzyskać ilość przełożeń do 40+40 i prędkość minimalną już od 0,2 km/h. Zarządzanie układem hamulcowym steruje chłodzeniem oleju tarcz hamulcowych podczas transportu. Redukuje to wewnętrzne straty i zmniejsza zużycie paliwa. Elektroniczne zarządzanie przekładnią oferuje dodatkowe funkcje, które operator może zaprogramować przyciskami na podłokietniku:

  • wybór biegu startowego
  • pomijanie zakresu
  • „Speed Matching”: automatyczny dobór półbiegu na podstawie prędkości ciągnika
  • Przycisk wysprzęglania - Modulacja Rewersu: regulacja czułości działania rewersu
  • Autoshift: automatyczna zmiana półbiegów z regulacją modulacji ECO/POWER.

 

Funkcja ta umożliwa automatyczny wybór odpowiedniego biegu na każdym zakresie dostosowany do obciążenia silnika. Funkcja Auto Powershift (APS) zmienia półbiegi na podstawie obrotów silnika oraz obciążenia. Parametry te można regulować pokrętłem APS. Korzyścią tej funkcji jest to, że operator nie musi ciągle wciskać przełączników półbiegów podczas pracy w różnych warunkach. Redukuje to zmęczenie i zapewnia lepszą koncentrację na pracy. Przekładnia posiada tryb ECO - prędkości 40 km/h przy 1516 obr/min sprawia iż ciągnik staje się idealną maszyną transportową. Prędkość biegów wstecznych jest wyższa o 9-13% aby umożliwić szybsze manewrowanie na uwrociach. Skrzynia posiada unikalny zawór redukujący smarowanie który pozwala oszczędzić do 8KM, działający powyżej prędkości 30 km/h.

 

 

Ciągniki Serii 6 i 7 są wyposażone w 100% przednią i tylną blokadę dyferencjałów, redukującą poślizg kół i maksymalizując przyczepność. System sterowany jest elektronicznie poprzez funkcję „Auto”, która automatycznie załącza lub rozłącza blokadę dyferencjałów oraz napęd 4WD podczas pracy na uwrociach. Bezusterkowa konstrukcja elektrohydraulicznie załączanego napędu na 4 koła zapewnia załączenie 4WD przy wyłączonym silniku. Wielotarczowe mokre hamulce ze wspomaganiem gwaranctują wysoką skuteczność hamowania. Ciągniki wyposażone są w układ pneumatycznych hamulców przyczepy. Modele 4-cylindrowe cechują się większą zwinnością co czyni je doskonałymi maszynami do prac w miejscach o ograniczonej przestrzeni. NIEZALEŻNE ZAWIESZENIE PRZEDNIEJ OSI sterowane elektronicznie zostało opracowane by umożliwić niezależną amortyzację każdego koła osobno. Przekłada się to na lepszą przyczepność i stabilność w porównaniu ze standardowymi osiami, skutkując zwiększonym bezpieczeństwem jazdy. Niezależne zawieszenie przedniej osi pozwala uzyskać większą prędkość jazdy i poprawia komfort operatora. Amortyzacja osi przedniej w połączeniu z HYDRAULICZNYM ZAWIESZENIEM KABINY sprawia, że ciągniki Serii 6 i 7 uzyskały najwyższy poziom komfortu jazdy i bezpieczeństwo we wszystkich warunkach.

 

UKŁAD HYDRAULICZNY I WOM

 

Układ hydrauliczny o obiegu zamkniętym z inteligentnym systemem doboru wydatku. Co oznacza, że pompa w każdych warunkach dostarcza dokładną ilość oleju wymaganą przez system, eliminując tym samym niepotrzebną utratę mocy. Wydatek całkowity układu wynosi 167 l/min i dostarcza do 123 l/min do podnośnika i zaworów zewnętrznych, umożliwiając jednoczesną obsługę wszystkich funkcji hydraulicznych. ELEKTRONICZNIE STEROWANY PODNOŚNIK dzięki kontroli na wielofunkcyjnym podłokietniku gwarantuje precyzyjną obsługę narzędzi. TUZ kat. III o udźwigu 9300kg wyposażono w czujnik uciągu na cięgnach dolnych. Ciągniki mogą być wyposażone w maksymalnie 6 par zaworów obustronnego działania sterowanych elektrohydraulicznie. Jeden z nich sterowany jest za pomocą wielofunkcyjnego kontrolera, 3 kolejne obsługiwane są przełącznikami umieszczonymi w podłokietniku, który zawiera również mini-joystick sterujący pozostałymi 2 zaworami obsługującymi przedni podnośnik lub ładowacz czołowy. Tylny WOM opracowano tak, by mógł działać w różnych warunkach z narzędziami o dużym zapotrzebowaniu na moc. WOM oferuje 4 prędkości: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco, a konstrukcja przeniesienia napędu zapewnia minimalną stratę mocy oraz co za tym idzie maksymalną wydajność. Elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło umożliwia łagodne i modulowane załączanie WOM, co przekłada się na delikatne uruchamienie narzędzi. Dodatkowo, system „Dual Power” automatycznie zwiększa dostępną moc kiedy WOM jest załączony. Pozwala to silnikowi utrzymać stałą moc przy wahaniach obciążenia, optymalizując użycie WOM dla lepszej wydajności ciągnika. Zewnętrzne przyciski WOM i podnośnika umieszczone na tylnych błotnikach ułatwiają zaczepianie narzędzi z ziemi i kontrolę WOM [Rys. D]. WOM posiada funkcję AUTO, która automatycznie rozłącza i ponownie załącza WOM kiedy podnośnik osiągnie wysokość ustaloną przez operatora. Niweluje to możliwość uszkodzenia przeniesienia napędu narzędzi.

Zobacz Folder
Download this file (6-7.pdf)SERIA 6-76159 kB