Seria 4 – bezkompromisowa wszechstronność

Seria 4 zastępuje modele Alpine i Technofarm, rewolucjonizując ofertę ciągników Landini o małej i średniej mocy dzięki nowej rodzinie lekkich i mocnych ciągników, które zapewniają większą wydajność i uniwersalność przy pracach polowych. Ciągniki serii X4, dostępne w wersjach z platformą i z kabiną, idealnie sprawdzają się w pracach związanych z przygotowaniem pola do siewu, takich jak orka, bronowanie i inne metody uprawy ziemi, które wymagają stabilności i mocy, a także praca w wąskich rzędach sadów, gdzie zwrotność ma kluczowe znaczenie.


Pobierz broszurę


Wymiary i masy


Galeria obrazów


Zobacz film

Modele serii X4 są dostępne w różnych konfiguracjach – od funkcji podstawowych po pełne wyposażenie, aby sprostać określonym potrzebom klientów.

Silnik

2,9/4

3,6/4

Moc

69.5, 75.2, 88.4

90, 99, 107

Przekładnia

Synchro Shuttle,

Power Shuttle,

Power Shift

Ciągniki z tej serii, stworzone z myślą o zapewnieniu znakomitej widoczności i łatwości manewrowania, doskonale nadają się do zbiorów paszy i prac z użyciem ładowarki przedniej, a jednocześnie zapewniają komfort i bezpieczeństwo podczas transportu drogowego przy wysokich prędkościach. Seria obejmuje sześć modeli, z których wszystkie są wyposażone w nowe czterocylindrowe silniki turbo firmy Deutz z intercoolerem oraz elektronicznym układem wtryskowym Common Rail. Modele 4-095, 4-100 i 4-110 są wyposażone w silniki 3.6L Tier 4 Interim o mocy 90 KM, 99 KM i 107 KM, zaś modele 4-070, 4-080 i 4-090 posiadają zaawansowane silniki 2.9L spełniające wymagania normy emisji Tier 4 Final, których moc wynosi odpowiednio 69,5 KM, 75,2 KM i 88,4 KM. Ciągniki z serii 4 są wyposażone w nową przekładnię produkcji Argo Tractors, tylne planetarne przekładnie główne i przednią oś napędu na cztery koła z opcjonalnym zintegrowanym układem hamulcowym.

Kabina Total View SLIM CAB dla niezrównanej widoczności i komfortu

Zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić najlepszy komfort w swojej klasie, kabina ciągników serii 4 posiada wnętrze w motoryzacyjnym stylu z ergonomicznie rozmieszczonymi podzespołami sterowniczymi, zapewniając bezstresowe środowisko do wielogodzinnej pracy w polu. Kabina „Total View Slim”, wyposażona w czterosłupkową konstrukcję, płaską platformę i drzwi o tylnych zawiasach, oferuje łatwy dostęp do fotela traktorzysty i niezrównaną widoczność w każdym kierunku. Cienki profil dachu dodatkowo obniża całkowitą wysokość ciągnika. Siedzenie traktorzysty z precyzyjną regulacją może być opcjonalnie wyposażone w pneumatyczne zawieszenie. Teleskopowa regulowana kierownica przechyla się wraz z deską rozdzielczą. Główne podzespoły sterownicze są dogodnie zintegrowane z prawą stroną konsoli dla maksymalnego komfortu i łatwości obsługi. Filtry klimatyzacji rozmieszczone są w tylnych słupkach w celu łatwego czyszczenia. Otwierana szyba przednia i tylna zapewnia doskonałą naturalną wentylację, a w pełni otwierana przezroczysta klapa dachu zapewnia dodatkową widoczność do obsługi ładowarki. Wersja z platformą na podporach izolacyjnych jest równie wygodna i ergonomicznie wykonana, co wersja kabinowa. Zarówno wersja z kabiną, jak i z platformą mogą zostać opcjonalnie wyposażone w wąskie błotniki i opony o cienkim profilu, aby obniżyć szerokość ciągnika do 1750 mm dla większych możliwości manewrowania w wąskich rzędach winnic lub sadów.

Silniki serii DEUTZ C4DT

Sześć modeli serii 4 jest wyposażonych w zaawansowany czterocylindrowy silnik turbo Deutz C4DT z technologią dwuzaworową, intercoolerem i układem wtryskowym Common Rail. Odznaczający się wysoką wydajnością układ wtryskowy Common Rail firmy Deutz zapewnia większą moc, moment obrotowy oraz oszczędność paliwa, a tym samym lepszą elastyczność w użytkowaniu. Innowacyjny układ recyrkulacji spalin (EGR) z katalizatorem utleniającym do silników wysokoprężnych (DOC) pozwala tym silnikom spełnić przepisy dotyczące emisji Tier 4 Final bez zastosowania filtra cząstek stałych (DPF), co eliminuje potrzebę regeneracji. Silniki napędzające serię 4 dostępne są z dwoma pojemnościami skokowymi i sześcioma mocami. Cztery modele posiadające większą moc wyposażone są w silniki Tier4 Interim o maksymalnej mocy 88,4, 90, 99 i 107 KM, natomiast trzy z niższą mocą wyposażone są w silniki 2,9 l Tier 4 Final osiągające moc do 69,5, 75,2 KM. Zaprojektowana od nowa maska o kształcie nawiązującym do stylistyki rodziny produktów Landini otwiera się szeroko zapewniając łatwy dostęp do komory silnika do celów rutynowych czynności konserwacyjno-serwisowych i bezproblemowe czyszczenie chłodnic w warunkach dużego zapylenia.

4-070

T4 Final

4-080

T4 Final

4-090

T4i

4-095

T4i

4-100

T4i

4-110

T4i

TYP SILNIKA DEUTZ C4DT45 TIER4 FINAL DEUTZ C4DT50 TIER4 FINA DEUTZ C4DT55 TIER4i DEUTZ C4DT62
TIER 4i
DEUTZ C4DT69
TIER 4i
DEUTZ C4DT74
TIER 4i
MAKS. MOC ISO KM/kW 69.5 / 51 75.2/ 55 76 / 56 90 / 66 99 / 73 107 / 78,5
MOC ZNAMIONOWA SILNIKA (ISO) KM/kW 68 / 50 75.2 / 55 75 / 55 85 / 62,5 94,5 / 69,5 101 / 74,4
PRĘDKOŚĆ ZNAMIONOWA OBR./MIN 2200 2200 2200 2200 2200 2200
MAKS. MOM. OBR. NM 244 360 398 358 397 420
MAKS. PRĘDKOŚĆ OBR. OBR./MIN 1600 1600 1600 1600 1600 1600
ŚREDNICA CYLINDRA / SKOK TŁOKA CALE  MM 92/110 92/110 92/110  98/120  98/120  98/120
POJEMNOŚĆ SKOKOWA / LICZBA CYLINDRÓW 2900 / 4 TA 2900 / 4 TA 2900 / 4 TA 3600 / 4 TA 3600 / 4 TA 3600 / 4 TA
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA L 90 90 90 120 120 120

Mechaniczna przekładnia SPEED FOUR lub elektrohydrauliczna POWER FOUR (PÓŁBIEGI HI-LO POWERSHIFT)

Ciągniki serii 4 posiadają wysoce uniwersalną przekładnię modułową (Speed Four) z czterema synchronizowanymi biegami w trzech zakresach, zapewniając łącznie 12 prędkości w kierunku przednim i 12 w kierunku tylnym. Podstawowa skrzynia biegów oferowana jest w konfiguracji 30 km/h w modelach z napędem na 2 koła oraz opcjonalnym biegiem pełzającym, zapewniając do 16 prędkości do przodu i do tyłu (16+16). W wersji z napędem na 4 koła, podstawowa skrzynia biegów może zostać połączona z przekładnią Power Four, która jest przekładnią hydrauliczną Hi-Lo pozwalającą traktorzyście na zwiększanie lub zmniejszanie wybranej prędkości nawet o 18%, umożliwiając uzyskanie 24 biegów do jazdy do przodu i do tyłu z prędkością 40 km/h. W ramach oferty dostępny jest tryb Eco Forty, który umożliwia osiągnięcie prędkości 40 km/h przy 1900 obr./min, co skutkuje większą oszczędnością paliwa i niższą emisją hałasu podczas transportu drogowego. Układ powolnego biegu z 32 biegami do jazdy do przodu i 32 do jazdy do tyłu oraz prędkości nawet do 300 m/h w opcji. Przekładnia obejmuje w standardzie przekładnię synchronizowaną lub, opcjonalnie, elektrohydrauliczną z dźwignią sterowniczą umieszczoną przy kierownicy. Sterowanie przekładnią (za pomocą potencjometru) umożliwia dostosowanie działania przekładni do użytego narzędzia rolniczego i warunków glebowych. Przekładnia Power Four zapewnia również kontrolę wysprzęglania (pomarańczowy przycisk w dźwigni zmiany biegów), która, w połączeniu z rewersem, umożliwia łatwą zmianę biegów i kierunków bez konieczności używania pedału sprzęgła.

Wydajna hydraulika i wszechstronne zawory sterowane zdalnie

Ciągniki z serii 4 posiadają dwie niezależne pompy, jedną zasilającą układ kierowniczy, a drugą obsługującą wszystkie funkcje hydrauliczne – dostępne są wersje ze standardowym układem hydraulicznym o wydajności 32+44 l/min albo wydajnym układem hydraulicznym o wydajności 32+57 l/min. Modele z silnikiem 2.9L dostępne są tylko z podwójną pompą o wydajności 28+49 l/min. Układ posiada w standardzie dwa zdalnie sterowane zawory z opcją montażu do pięciu zaworów, w tym trzech z tyłu i dwóch pośrodku. Zdalnie sterowane zawory montowane pośrodku sterowane są drążkiem do obsługi zaczepu przedniego lub ładowarki przedniej. W opcji dostępny jest rozdzielacz przepływu, który można obsługiwać zielonym przyciskiem na dźwigni zdalnie sterowanego zaworu, która steruje prętem podnośnika hydraulicznego lub cięgłem górnym. Wysokiej jakości szybkie sprzęgi zamontowane z przodu i tyłu ciągnika są łatwo dostępne, zapewniając komfortową i szybką obsługę.

Wymiary i masy

 4-070  4-080  4-090 4-095 4-100 4-110
A-ROZSTAW OSI (NAP. 4 KOŁA) mm 2100 2100 2100 2230 2230 2230
B-MINIMALNA SZEROKOŚĆ (OPONY 14.9 R30) mm 1750 1750 1750 1750 1750 1750
C-ŁĄCZNA DŁUGOŚĆ BEZ OBCIĄŻNIKÓW Z PRZODU mm 4182 4182 4182 4321 4321 4321
D-WYSOKOŚĆ Z KABINĄ mm 2447-2497 2447-2497 2447-2497 2507-2582 2507-2582 2507-2582
E-PRZEŚWIT mm 350-400 350-400 350-400 375-450 375-450 375-450
MASA CAŁKOWITA (BEZ OBCIĄŻNIKÓW) PLATFORMA / KABINA Kg 2800 / 3000 2800 / 3000 2800 / 3000 3300 / 3500 3300 / 3500 3300 / 3500